Yazım Oyunu - Yazım için Eğitici Bir Oyun
Jogo Ortográfico, okuma güçlüğü ve Otizm Spektrum Bozukluğu (ASD) olan öğrencilere ilkokulun erken yıllarında yardımcı olmak amacıyla tasarlanmış eğitici bir oyundur. ProfLetras adlı Yüksek Lisans tezi programının bir parçası olarak geliştirilen bu uygulama, yazım sapmalarına müdahale etmeyi ve özel ihtiyaçları olan öğrencilere destek sağlamayı amaçlamaktadır.
Oyun, üç aşamadan oluşmaktadır: Jogo 1, Jogo 2 ve Jogo 3. İlk aşamada (Jogo 1), çocuklara bir çizim sunulur ve bu çizimi temsil eden kelimenin doğru yazımını seçmeleri gerekir. Hata yaparlarsa, o kelimenin yazımı için kurallar veya belirlenmiş form gösterilir. İkinci aşama (Jogo 2), çocuklara aynı kelimenin farklı telaffuzlarını içeren ses kayıtlarını dinleterek doğru yazılı formu seçmelerini sağlar. Son olarak üçüncü aşamada (Jogo 3), katılımcılar kelimeleri, cümleleri ve ifadeleri dinler ve bunları yazım kurallarına göre yazmaları gerekir. Daha sonra yazdıklarını doğru yazım ile karşılaştırabilirler.
Jogo Ortográfico, özel eğitim ihtiyaçları olan öğrencilerin okur-yazarlığına katkıda bulunmayı ve okur-yazarlığın erken aşamalarındaki diğer çocuklar için yazım öğrenimini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. Dil üzerine düşünmeyi teşvik eder ve dilin farklı iletişimsel bağlamlara uyum sağlamanın önemini anlamalarını destekler.
İsrail Brito Araujo tarafından geliştirilen, tasarım için Juliana Bertucci Barbosa ve Luzia Rosa de Souza'nın işbirliğiyle geliştirilen Jogo Ortográfico şu anda geliştirme ve test aşamasındadır ve etkileşimli bir formatta eğlenceli bir şekilde yazım gelişimine değerli bir araç sunmaktadır.